Baby Benz – Tadeusz

Gdy 9 grudnia 1982 roku do gamy modeli Mercedesa oficjalnie dołączył zupełnie nowy automobil  oznaczony numerem  190 (W 201) z miejsca ochrzczono go mianem Baby-Benz.

Także dlatego, że zwykle jako pierwszy skorzystał z technologii, która znalazła później zastosowanie w większych limuzynach ze Stuttgartu.
Za design modelu 190 odpowiedzialny był słynny stylista Mercedesa – Bruno Sacco.

Do momentu pojawienia się klasy A, Mercedes 190 pełnił rolę najmniejszego modelu w ofercie koncernu.  Auto pozostawało w sprzedaży do 1993 roku. W tym czasie w samochodzie wprowadzono oczywiście szereg modyfikacji – zmianom ulegały elementy nadwozia i silniki. Przez cały okres produkcji samochód oferowany był wyłącznie w jednej wersji nadwoziowej – jako czterodrzwiowy sedan.

Mercedesowi 190 nadal praktycznie niczego nie można zarzucić w dziedzinie komfortu i bezpieczeństwa jazdy. Wielowahaczowe zawieszenie z tyłu zapewnia stabilną i wygodną podróż. Nie zachwyca jedynie przestrzeń dla pasażerów tylnej kanapy i objętość bagażnika wynosząca tylko 410 l.

Czerwony „Baby-Benz” Tadeusza pochodzi oczywiście z Niemiec. Wyprodukowany w 1990 roku, ma obecnie 207 tys kilometrów na liczniku i jest w 100 procentach oryginalny.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *