Turbołoś. Volvo 480 – Sławomir i Joanna

Oficjalna premiera pojazdu miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych w Genewie na początku 1986 roku. Auto ma nadwozie typu „shooting brake” oferowane wyłącznie jako trzydrzwiowy hatchback. Volvo 480 powstało na bazie skróconej płyty podłogowej modeli 440 i 460. Był to pierwszy model marki Volvo z napędem na przednią oś. Zawieszenie pojazdu zaprojektowała angielska firma Lotus. Z przodu w pojeździe zamontowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę zespoloną z drążkami Watta i drążkiem Panharda. Jako jedyny model marki Volvo auto miało podnoszone przednie reflektory. Samochód otrzymał dynamiczny charakter dzięki długiemu przodowi oraz wyrazistej linii bocznej. W 1988 roku wprowadzono do produkcji silnik benzynowy o pojemności 1.7 l i mocy 120 KM wspomagany turbosprężarką Garett T2 opracowany dzięki współpracy z inżynierami Porsche.

Właśnie ten zespół napędowy ma samochód Sławomira i Joanny.

Automobil, choć wyszedł z fabryki w 1988 roku jest w stanie oryginalnym – ma pierwszy lakier, a wszystkie „ekstrasy” działają. Na długiej liście wyposażenia dodatkowego można znaleźć pełną regulację foteli, regulowaną i wspomaganą kierownicę, ABS, fabryczne domykanie elektrycznych szyb i dachu, a nawet leaving home (opóźnione wyłączenie świateł mijania – funkcja, która nie tylko pozwala bezpiecznie dotrzeć pasażerom do drzwi domu, ale także ułatwia odnalezienie auta nocą na parkingu). Samochód posiada także podświetlenie i podgrzewanie… dziurki na kluczyk po podniesieniu zewnętrznej klamki kierowcy. Do wyposażenia standardowego należą automatyczne wycieraczki przedniej szyby przełączające się na tryb szybszej pracy wraz z wciskaniem pedału gazu oraz system kontroli przepalonych żarówek, system Volvo info-center informujący o spalaniu pojazdu, ilości paliwa w zbiorniku oraz temperaturze oleju,  wspomaganie układu kierowniczego,  elektryczne sterowanie lusterek, poduszkę powietrzną, system kontroli trakcji, centralny zamek, klimatyzację oraz podgrzewane fotele.

Przyznać trzeba, że to nad podziw wygodny turbołoś 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *