Zielony prezent. Peugeot 204 – Jacques i Ewa

Przygoda z Peugeotem rozpoczęła się dla Jacques’a i Ewy w 2007 roku,  gdy mieszkali tymczasowo we Francji.

Podczas spaceru w okolicach miasteczka Sisteron, Jacques wypatrzył ciekawy biały samochód, który stał w pobliżu jednego z domów. Kiedy wszedł na teren posesji, aby sfotografować Peugeota 204, pojawił się właściciel auta – również Jacques.
Po krótkiej rozmowie zaproponował przypadkowemu turyście nie mniej ni więcej tylko to, że podaruje mu ten samochód!
Mimo początkowego entuzjazmu obu panów, nie okazało się to proste. Auto nie było na chodzie, nie miało dokumentów, a Jacques z rodziną właśnie wracali do Polski.

Panowie utrzymywali jednak ze sobą kontakt. Co ciekawe…właściciel Peugeota zaproponował nowemu znajomemu kolejny samochód. Tym razem w kolorze zielonym, w lepszym stanie i z dokumentami 🙂  Tej propozycji już nie sposób było odmówić. I w ten sposób Jacques stał się posiadaczem dwóch zabytkowych Peugeotów 204 – będących jednak nadal na południu Francji.  Udało się je sprowadzić do Polski w ciężarówkach podwrocławskiej firmy logistycznej.

Jacques zdecydował się wyremontować zielone auto z roku 1965, które (mimo iż o kilka lat starsze) było w lepszej kondycji niż biały Peugeot (który ostatecznie został przeznaczony na części).

W roku 2011, po drobnych pracach blacharskich, Peugeot w oryginalnym zielonym kolorze ruszył na polskie drogi.  Powracające problemy z pompą paliwową, gaźnikiem i zapłonem udało się z czasem pokonać i auto (z całą uroczą rodzinką) cyklicznie pojawia się na rajdach i zlotach.

Peugeot 204 był produkowany od 1965 do 1976 roku.  Wersji sedan, kombi, furgon, kabriolet i coupe wyprodukowano ponad 1mln 600 tys sztuk – zatem więcej niż polskiego Fiata 125p. Wszystkie wersje wyposażone były w nowoczesny silnik zaprojektowany z dużym udziałem lekkich stopów o pojemności 1130 cm³ (maksymalna dopuszczalna pojemność dla klasy 6CV we Francji) i mocy 53 KM (29 kW). Dostępny był też diesel o pojemności 1357 cm³. Auto ma specyficznie umieszczony układ napędowy, skrzynia biegów oraz dyferencjał były umiejscowione bezpośrednio pod blokiem silnika. Ułożenie to pozwoliło firmie Peugeot skonstruować ich pierwszy przednionapędowy samochód. Model 204 to także pierwszy samochód marki Peugeot wyposażony w hamulce tarczowe.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *