Całkowicie zmieniona stylistyka modelu Buick Riviera na rok 1971 zyskała miano boat tail, ze względu na podobieństwo tylnej części wozu do łódki.
Została zaprojektowana pod kierownictwem Billa Mitchella, przez przyszłego głównego projektanta marki Nissan – Jerr’ego Hirscherberg’a. Produkowana była w latach 1971-1973.

Dla wielu auto jest kwintesencją amerykańskiego stylu niezapomnianych lat siedemdziesiątych – finału wojny w Wietnamie i towarzyszącemu mu ostatnich lat kultury „dzieci kwiatów”.

Auto,  choć  dwudrzwiowe, imponuje rozmiarami – długość ponad 5 i pół metra, szerokość niemal 2 metry 30 cm (na marginesie pojazdem o takiej szerokości nie wolno parkować na poboczu autostrady).

Pod maską równie imponujące V8 455 cali czyli 7,5 litra pojemności skokowej generujące 350 KM. Ten „silniczek” (ok. jedenaście silników z Malucha) ma co rozpędzać – auto gotowe do jazdy waży ponad dwie tony.  Przyjemność z jazdy gwarantuje legendarna 3 biegowa przekładnia automatyczna Th 400.

Obecny stan tego auta to dwa lata poszukiwań i tyle samo remontu. Odnowione do ostatniej śrubki, uzupełnione zostało o 900 watowe nagłośnienie firmy Alpine.

Mirek i Ewa regularnie goszczą (i wygrywają) na  zlotach aut amerykańskich.

Na razie stanowią jedną załogę, ale… słuchy chodzą , że już niebawem Ewa będzie miała swoją „tylnołodziówkę” 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *