Fiat Coupe wyraźnie wyróżnia się na tle nudnego portfolio marek włoskiego koncernu prezentowanego w latach 90.
Model był produkowany był od roku 1993 do końca stulecia.  W tym czasie powstało relatywnie niewiele bo 72 tysiące tych samochodów.
Kształt nadwozia był efektem konkursu, którego zwycięzcą był Amerykanin Chris Bangle  – prawdziwa legenda motoryzacyjnego wzornictwa.
Chris zaczynał swoją karierę od współpracy z Oplem, jednak po krótkim okresie przeniósł się do Fiata. Od 1992 roku był już szefem ekipy designerów w BMW. Warto wspomnieć, że Bangle był kierownikiem grupy, która zaprojektowała między innymi: kontrowersyjną serię 7, BMW 5, 1, 3, 6, Z3, Z4, Z8, X5, X6. Brał udział także przy tworzeniu kolejnej części legendy — Mini. W wieku  52 lat Christopher Bangle odszedł  z BMW i zakończył pracę w branży motoryzacyjnej.

Bangle stworzył dla Fiata zjawiskowe nadwozie, którego każdy detal emanował włoskim stylem.
Jego wzornictwo nadal budzi zainteresowanie i zachwyt. Wnętrze auta opracowało studio Pininfarina  i przyznać trzeba, że wywiązało się z tego zadania na medal.
Wyposażenie Fiata Coupe podkreśla jego wyjątkowy charakter i sportowy styl.

Auto posiada nie tylko wyszukany design , ale także ujmuje osiągami.  Samochód Mirka i Marzeny wyposażony w silnik 2,0 16V o mocy 139 KM przyspiesza do pierwszej setki w 9,2 sekundy, a „zamyka szafę” na prędkości 208 km/h. Z racji swego dość „młodego” wieku klasykiem jeszcze nie jest,  ale ze względu na sportowe zacięcie na pewno nim zostanie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *