„Od dłuższego czasu przeglądałem portale aukcyjne w poszukiwaniu samochodu dla mojego Taty. Jak większość poszukujących szukałem Świętego Graala wśród dziesiątek ogłoszeń.

W końcu znalazłem ciekawego „Triumpha” w Krakowie. Po rozmowie telefonicznej postanowiłem pojechać i z bliska ocenić okazję.
Po przyjeździe okazało się, że oferowany pojazd jest sprzedany. Pan Tomek który, zawodowo sprowadza z USA pojazdy zabytkowe zaproponował w ramach rekompensaty Fiata Spidera w obniżonej cenie. Przepiękny brązowy Fiat Spider faktycznie wyglądał interesująco. Obok niego stał drugi taki sam samochód, ale w kolorze „kogla mogla”. Ten drugi był w dużo lepszej kondycji blacharskiej i mechanicznej, a dodatkowo był tańszy. W zasadzie oprócz nieco wypłowiałego lakieru i korozji na tylnym nadkolu auto prezentowało się godnie.
Było w pełni kompletne, zapalające i jeżdżące. Jedyną wadą był kolor żółty! Gdyby nie ten kolor pewnie już dawno by je ktoś kupił!

Kolor to nie problem pomyślałem sobie i już po tygodniu sfinalizowałem transakcję. Auto trafiło w ręce mojego Taty, dokładnie na 60 urodziny.
Szybko postanowił, że trzeba wykonać remont generalny. Rozebrał Fiata do ostatniej śrubki. Lakiernik położył nowy lakier, a podwozie pokryte zostało warstwami farb i preparatów antykorozyjnych. Silnik trafił do pracowni mechanicznej Janusza (obecnie członka klubu 94 Oktany). Po rozebraniu okazało się, że silnik wymaga tylko nowych uszczelnień, regulacji i obsługi.
Dłuższą chwilę zajęło podjęcie decyzji o zmianie koloru. Na szczęście takowa nigdy nie zapadła, a lakier zamówiony został zgodnie z fabrycznym numerem.
Samochód jest więc zachowany w pełni w oryginale, jest na zwykłych felgach stalowych z charakterystycznymi chromowanymi dekielkami.
Kolor  żółty prezentuje się wspaniale, a auto stanowczo wyróżnia się na drodze.

Ten konkretny model Fiata ma również ciekawą historię.
Samochód został nabyty w 1978 roku przez R. Barcelos z Cincinnati, następnie w 1980 roku auto odkupił znany w Ameryce onkolog , Dr. Duane Sigmund z Ohio, który był jego użytkownikiem aż do 2010 roku. Trzecim właścicielem jest mój Tato.
Auto od opuszczenia fabryki pokonało 60.000 mil . Z początków eksploatacji ocalało z kilka rachunków.

Fiat 124 Sport Spider to model produkowany w okresie 1966-1985.”.

Grzegorz Zabierowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *